Yesterday was the day when I finally got this one:

Doesn’t look very spectacular except the slightly hint of the famous Umbro sign. I went on with opening the package and found this one:

This interior of the boots box is a real art work of Umbro so I think I’ll take my time tomorrow to take some more close-up’s. But for now the main object is clearly the boot itself:

Oh well, erm, yes: there were two of them:

To be exact and use it’s full name: may I introduce to you: my new Umbro Speciali Pro Ireland SG-A — and here they are in full beauty:

When I first saw them on Kevin Kilbane‘s feet I thought that these are some really special boots. Not only in style but also with the opportunity to own them yourself. It wasn’t easy to find them because they aren’t listed on the official Umbro site. You can only buy via the Official FAI Store. So now that I own and have worn them for the first time I have to say: they fit perfect and almost feel like trainers. They are soft, light in weight and I can hardly wait for my first time to play in them. Also I can’t really imagine to use them. They are so good looking when they are virgin.

Advertisements

6 thoughts on “My new football boots (but: will I really use them on the pitch?)

  1. Da ist es dann vorteilhaft, wenn man Anhänger von Sportarten ist, die mit Schuhen ohne Stollen betrieben werden. Da hättest du in einem solchen Falle die Schuhe auch privat tragen können, was mit Fußballschuhen schon in der Wohnung nicht so gut möglich ist. Oder Schuhe aus alten Fußballzeiten, als man die Stollen noch abschrauben konnte 🙂

    Like

    1. Weißt du, was das gute an diesen Schuhen ist (was ich in dem Eintrag unerwähnt gelassen habe)? Die Stollen sind natürlich abschraubbar 🙂 Weiß ich aber auch noch nicht, ob ich das mache und sie dann draußen auf der Straße anziehe. Ich glaube, wenn ich das machen würde, wären das die ersten Schuhe, die ich nach jedem Tragen putzen würde 🙂

      Like

      1. Geht dann nicht die Plastiksohle unten kaputt oder läß sich schlechter gehen, weil die Sohle zu hart ist?

        Like

  2. Ja, in der Tat, das ist ein Problem, und deshalb werde ich das eben auch nicht machen, sie an einem hübschen Ort in der Wohnung aufstellen und dann jeden Tag eine halbe Stunde lang betrachten und bewundern LOL

    Tatsächlich werde ich erst mal meine grünen Nikes in Bochum auf der Wiese anziehen, und immer wenn schönes Wetter ist, dann die Umbros. Davor allerdings muß ich mir erstmal hochprofessionelles Schuhputzzeug besorgen. Zur Zeit mache ich das nämlich noch mit einem völlig verschmutzten Lappen.

    Like

  3. Wie auch immer du sie nun tragen und putzen wirst (zur Not kannst du sie ja auch beim Schlafen oder Sitzen auf der Couch anziehen 😉 ), ich gratuliere dir jedenfalls zu diesen hübschen Schuhen.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s