To revive my blog I start again with a picture post. It’s a bit artificial and I did these pictures when I spontaniously decided today to take a walk through one of the many buildings of the TU Dresden, my ex-university. This building is situated just some steps away from my flat and once I had a seminar there. So it was like coming back home:

2 thoughts on “Pictures: TU Dresden (Georg-Schumann-Bau)

  1. Na einige Bilder erwecken ja den Eindruck einer Universität mit U-Bahn-Haltestellen-Charme, wenn ich mir so die Gänge ansehe. Fehlt nur noch ein wenig Graffitti an den Wenden, etwas Papier auf dem Boden und ein schlafender Obdachloser😉 Und wo bitte sind die Studenten? Daheim oder doch tatsächlich in den Seminarsäälen?

    Like

    1. Ist doch noch vorlesefreie Zeit, außerdem war ich erst nach 18 Uhr da, da gab es nur noch Profs und Doktoren dort, die sich aber tatsächlich in ihren Räumen eingeschlossen haben, als sie gesehen haben, daß ich in dem Bau mit meiner Kamera herumgespukt habe😉

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s